Πανελλήνιες Εξετάσεις 2021 (Θέματα)

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΘΕΡΜΑΝΣΕΩΝ (28-6) (ΕΠΑΛ)

   

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ (28-6) (ΕΠΑΛ)

   

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΥΞΗΣ - ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ (28-6) (ΕΠΑΛ)

   

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΛΙΚΩΝ (26-6) (ΕΠΑΛ)

   

ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ (26-6) (ΕΠΑΛ)

ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ (26-6) (ΕΠΑΛ)

   

ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ II (26-6) (ΕΠΑΛ)

   

ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ (ΕΠΑΛ) (25-6)

   

ΝΑΥΣΙΠΛΟΪΑ ΙΙ (ΕΠΑΛ) (25-6)

   

ΝΑΥΤΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ (ΕΠΑΛ) (25-6)

   

ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ (ΕΠΑΛ) (25-6)

   

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΧΑΝΩΝ (ΕΠΑΛ) (24-6)

   

ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (Α.Ο.Δ.) (ΕΠΑΛ) (24-6)

   

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΕΠΑΛ) (24-6)

   

ΥΓΙΕΙΝΗ (ΕΠΑΛ) (24-6)

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ (ΕΠΑΛ) (23-6)

ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑ 2 (ΕΠΑΛ) (23-6)

ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ (ΕΠΑΛ) (23-6)

ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ (ΕΠΑΛ) (23-6)

ΦΥΣΙΚΗ (22-6)

 

 

 

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ

 

ΘΕΜΑ Α: Βατό.

 

ΘΕΜΑ Β: Διαβαθμισμένης δυσκολίας.

Β1.Προβλεπόμενο από σχολικό.

Β2. Βατό με πολλές πράξεις.

Β3. Δύσκολο με αρκετές πράξεις.

 

ΘΕΜΑ Γ: Πολύπλοκο θέμα.

 

ΘΕΜΑ Δ: Διαβαθμισμένης δυσκολίας.

 

ΙΣΤΟΡΙΑ (22-6)

 

 

 

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ

 

Τα θέματα χαρακτηρίζονται μέτριας δυσκολίας, όμως οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα ν’ ανταπεξέλθουν. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται η διαχείριση του χρόνου, κυρίως στο θέμα Γ1, που δίνονται τρεις πηγές.

 

ΚΟΤΣΗΣ ΓΑΒΡΙΗΛ

ΜΟΥΣΟΥΛΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

 

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ (22-6)

 

 

 

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ

 

ΘΕΜΑ Α

Βατό, προσοχή στο Α2 και Α3 στις πράξεις

 

ΘΕΜΑ Β

Θεωρία, αναμενόμενο

 

ΘΕΜΑ Γ

Αναμενόμενο μεγάλη προσοχή στις πράξεις λόγω μεγάλου όγκου

 

ΘΕΜΑ Δ

Διαβαθμισμένης δυσκολίας

 

ΟΡΟΣΗΜΟ ΠΕΙΡΑΙΑ

Μαρία Αρίφη

Γιώργος Παπάζογλου

Κωνστανίνος Χαλεπάς

 

ΑΟΘ (ΕΠΑΛ) (19-6)

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ (18-6)

 

 

 

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ

 

Θέματα αναμενόμενα χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες.

 

Θέμα Α: Α1, Α2 βατή θεωρία.

Α3 απλή μετατροπή ΟΣΟ σε ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ.

Α4 μετατροπή πολλαπλής σε ΕΠΊΛΕΞΕ.

Α5 χρειάζεται προσοχή και παρατηρητικότητα από τους μαθητές για την συμπλήρωση των κενών.

 

Θέμα Β: Β1 απλό θέμα υποπρογράμματος.

Β2 απλή συμπλήρωση κενού πάνω στην ΟΥΡΑ

 

Θέμα Γ και Δ: αναμενόμενα θέματα χωρίς κάποιες δυσκολίες. Παρόμοια έχουν εμφανιστεί και τις προηγούμενες χρονιές. Μικρή προσοχή στο Γ4.

ΧΗΜΕΙΑ (18-6)

 

 

 

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ

 

Τα θέματα κρίνονται ως μέτριας δυσκολίας αλλά με μεγάλη έκταση.
Είναι πιο βατά σε σχέση με την περσινή χρονιά.
Τα θέματα Α και Β χαρακτηρίζονται βατά.
Το θέμα Γ επικεντρώνεται στη διαδικασία της ογκομέτρησης με πολλά ερωτήματα.
Το θέμα Δ χαρακτηρίζεται επίσης ως μέτριας δυσκολίας και εξετάζει τα κεφάλαια της χημικής ισορροπίας και της χημικής κινητικής.

ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ (18-6)

 

 

 

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ

 

Σε γενικές γραμμές, τα θέματα είναι βατά και σαφώς διατυπωμένα, όπως και πέρσι.

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (ΕΠΑΛ) (17-6)

 

 

 

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ

 

Θέματα αναμενόμενα, διαβαθμισμένης δυσκολίας.

 

Θέμα Α: Ερωτήσεις θεωρίας χωρίς ιδιαίτερης δυσκολίας.

 

Θέμα Β: Θέμα συναρτήσεων πάνω στις βασικές έννοιες τις θεωρίας.

 

Θέμα Γ: Θέμα στατιστικής με ιδιαίτερη προσοχή στην μεταφορά των στοιχείων από το διάγραμμα στον πίνακα.

 

Θέμα Δ: Πρόβλημα ακροτάτων συνάρτησης. Προσοχή στην διατύπωση του ερωτήματος Δ4.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (16-6)

 

 

 

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ

 

Θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας. Προσοχή στις διατυπώσεις.

 

ΘΕΜΑ Α: Αναμενόμενο θέμα θεωρίας.

 

ΘΕΜΑ Β: Πολύ απλό θέμα που καλύπτει βασικά σημεία μεγάλου εύρους της ύλης.

 

ΘΕΜΑ Γ: Το θέμα είναι μέτριας δυσκολίας. Στο Γ2 προσοχή στις διατυπώσεις των ερωτημάτων.

 

ΘΕΜΑ Δ: Θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας ιδιαίτερης προσοχή στο Δ3,Δ4.

ΒΙΟΛΟΓΙΑ (16-6)

 

 

 

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ

 

Τα θέματα είναι μεγάλης έκτασης, απαιτητικά και καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος της εξεταστέας ύλης. Απευθύνεται σε πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές οι οποίοι έχουν εμπεδώσει και κατανοήσει πλήρως τη μεθοδολογία των ασκήσεων στα κεφάλαια 2,4,5 και 6.

ΑΡΧΑΙΑ (16-6)

 

 

 

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ

 

Το διδαγμένο κείμενο είναι απόσπασμα από τον πλατωνικό διάλογο «Πρωταγόρας», διδακτική ενότητα 6.Το ζητούμενο Β2 ως προς το πρώτο σκέλος του ίσως μπερδέψει τους υποψηφίους αναφορικά με τον τρόπο διατύπωσής του. Από το Β3(εισαγωγή) τα ερωτήματα 1 και 2 εμμένουν σε λεπτομέρειες χωρίς ουσιαστικό βάθος. Όλα τα υπόλοιπα ζητούμενα στο Γνωστό είναι διατυπωμένα με σαφήνεια, και άρα οι καλά προετοιμασμένοι υποψήφιοι δεν θα πανικοβληθούν.

 

Στο αδίδακτο κείμενο, από την «Ἀπολογία Σωκράτους» του Ξενοφώντος, ένσταση υπάρχει μόνο στο γραμματικόζητούμενο Γ3β: οι προστακτικές των ρημάτων «ζήω, ζῶ» και «θνῄσκω» στο β΄ ενικό πρόσωπο του Ενεστώτα και του Παρακειμένου αντίστοιχα είναι μεταγενέστεροι τύποι. Κατά τα άλλα, δεν παρατηρείται κάποιο σημείο με ασάφεια.

 

Συνολικά, το κριτήριο αξιολόγησης είναι κλιμακούμενης δυσκολίας, όπως δηλαδή θα  έπρεπε  να είναι.

 

Αξίζει να αναφερθεί ότι στα πρώτα προτεινόμενα θέματα από το φροντιστήριο ΟΡΟΣΗΜΟ ΠΕΙΡΑΙΑ που αναρτήθηκαν προ ημερών στις ιστοσελίδες in.gr  και tovima.gr, στο διδαγμένο κείμενο τέθηκαν ζητούμενα από την ίδια διδακτική ενότητα, όπως και η ίδια συντακτική άσκηση, σε άλλο βέβαια αδίδακτο κείμενο.

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ (ΕΠΑΛ) (15-6)

 

 

 

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ

 

Σύνοψη κειμένου: Βατή.

 

Ερωτήσεις θεωρίας: Αναμενόμενες στις οποίες περιέχονται και διευκρινίσεις που μπορούν να διευκολύνουν τον μαθητή στην απάντησή του.

 

Ασκήσεις λογοτεχνικού κειμένου: Αρκετά βατές.

 

Έκθεση: Δεν είναι δύσκολο το θέμα. Ωστόσο, τέθηκαν για πρώτη φορά, με το ισχύον σύστημα, δύο ζητούμενα.

 

Σε γενικές γραμμές ο καλά προετοιμασμένος υποψήφιος, μπορεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις του διαγωνίσματος.

 

ΟΡΟΣΗΜΟ ΠΕΙΡΑΙΑ

-ΑΝΤΩΝΗΣ ΓΑΒΡΙΛΗΣ

-ΓΑΒΡΙΗΛ ΚΟΤΣΗΣ

-ΜΟΥΣΟΥΛΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

-ΜΟΥΤΑΦΗ ΜΑΡΙΑ

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ (14-6)

 

 

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ

 

Σύνοψη κειμένου:Η άσκηση δεν κρύβει ιδιαίτερες δυσκολίες.

 

Άσκηση κατανόησης κειμένου: Το Θέμα Β1 δεν θα δυσκολέψει τους υποψηφίους

 

Ερωτήσεις θεωρίας: Τα Θέματα Β2 και Β3 δεν θα αιφνιδιάσουν τους υποψηφίους.

 

Κατανόηση λογοτεχνικού κειμένου: Το Θέμα Γ1 μπορεί να αναπτυχθεί από τους μαθητές, αφού οι περισσότεροι είναι εξοικειωμένοι με τους κειμενικούς δείκτες που ζητούνται.

 

Έκθεση: Το Θέμα Δ1 απαιτεί κριτική ικανότητα ως προς την ανάπτυξή του, ενώ οι μαθητές θα πρέπει να προσέξουν το κειμενικό είδος που τους ζητείται να γράψουν. Μπορεί να προκύψει πρόβλημα με το β) ερώτημα, επειδή κάποιοι μαθητές ίσως θεωρήσουν πως τα ζητούμενα αλληλοκαλύπτονται.

 

Γενική εικόνα: Τα θέματα δεν κρύβουν παγίδες και δεν αναμένεται να συναντήσουν ιδιαίτερες δυσκολίες οι υποψήφιοι. Σε σχέση με πέρσι κρίνονται πιο βατά.

 

ΟΡΟΣΗΜΟ ΠΕΙΡΑΙΑ

-ΑΝΤΩΝΗΣ ΓΑΒΡΙΛΗΣ

-ΓΑΒΡΙΗΛ ΚΟΤΣΗΣ

-ΜΟΥΣΟΥΛΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

-ΜΟΥΤΑΦΗ ΜΑΡΙΑ


ΟΡΟΣΗΜΟ ΡΑΦΗΝΑΣ

-ΝΑΤΑΣΣΑ ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ

-ΕΛΕΝΗ ΜΠΕΝΑ

-ΘΕΟΔΩΡΑ ΣΚΟΥΦΟΥ

Προτεινόμενα Θέματα

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

ΦΥΣΙΚΗ

ΑΟΘ

ΑΕΠ

ΑΡΧΑΙΑ

ΙΣΤΟΡΙΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ

ΧΗΜΕΙΑ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (ΕΠΑΛ)

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ (ΕΠΑΛ)

ΑΟΘ (ΕΠΑΛ)

Επικοινωνία

Τηλέφωνο: 210 4224 752